Rubriky
Magazín

Dovolená nesplnila vaše očekávání? Můžete ji reklamovat.

Cestovní kancelář nebo agentura vám naslibovala hory doly, ale skutek utek? I to je bohužel realita cestování, je ale dobré vědět, že vaše nepohodlí můžete zpětně reklamovat. Reklamace vám může vynést 5-50 % z ceny zpět. Ty pak můžete využít třeba na příští cesty.

Je si ale třeba dát pozor na to, co reklamujete. Ne na vše se reklamace dovolené vztahuje. Uplatnit ji můžete v případě že:

  • Vám byl poskytnut zcela jiný hotel.
  • Jste bydleli v zařízení s neodpovídajícím počtem hvězdiček.
  • Jste měli zkažené jídlo nebo nižší penzi.
  • Vás obtěžoval hluk a zápach.
  • Hygienické podmínky byly nevyhovující – špinavý bazén nebo pláž, plíseň nebo otravný hmyz na pokoji.

Ale pozor! Nic nenechávejte náhodě a vše řešte, co nejdříve. Ideálně hned po návratu z dovolené, od té doby máte totiž jen 30 dní reklamaci uplatnit.

Počasí neovlivní ani cestovní kancelář.

Zkažená dovolená vlivem počasí nebo neočekávaná nemoc cestujících. I to se může stát. Mějme ale na paměti, že ne za vše může cestovní kancelář, proto je potřeba rozlišovat oprávněnost nároku.

Důkazy, důkazy a ještě jednou důkazy!

Přestože je reklamovaných dovolených rok od roku více, dokázat oprávněnost nároku bývá často velmi obtížné. A jak jistě víme, bez důkazů ničeho nedosáhneme. Je proto potřeba na případnou reklamaci myslet již v dovolenkové destinaci. Očekávat totiž od cestovní kanceláře, že vám po návratu z dovolené s důkazy pomůže rozhodně nečekejte, přeci jenom po nich chcete zpět peníze.

Jak ale správně takové důkazy obstarat? Ideálním a samozřejmě nabízejícím se příkladem jsou fotografie a videa, které věrně dokumentují nastalou situaci. Nezapomínejte však, že z přiložených důkazů MUSÍ být zřejmé, co na fotografii je, a kde se nacházíte. Proto je ideální, například při nahrávání hluku, zaznamenat také okolí hotelu nebo jeho vnitřní prostory. Obdobně to platí u pořizovaných fotografií. Pamatujte, že kvantita důkazů je sice fajn, ale KVALITA je důležitá!

Nezanedbatelným nosičem důkazů mohou být také očití svědci. Krásným příkladem jsou tomu třeba výpovědi ostatních cestujících při otázce nekvalitní nebo nedostatečné stravy, špinavých pláží nebo hmyzu na pokoji.

Jak od cestovní kanceláře získám peníze?

V dnešní době se touto problematikou zabývá několik společností. Podívejme se třeba na firmu Vaše nároky.cz, která veškerou komunikaci s cestovní kanceláří udělá za vás. Vše navíc zadáte z pohodlí domova a uspořený čas můžete využít například pro hledání další dovolené.